Toimitus- maksutapa- ja palautustiedot

Ink Nails Finland -verkkokaupan sopimusehdot voimassa 01.02.2025

Yritys: Ink Nails Finland
Y-tunnus: 3384912-3
Käyntiosoite: Näsilinnankatu 33 b, 33200 Tampere
Puhelinnumero: 0443601270 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta)
Sähköposti: info(a)inknailsfinland.fi

Yleistä

Ink Nails Finland – verkkokauppa (myöhemmin myös verkkokauppa) myy tuotteita Manner-Suomen alueelle. Alaikäisen osalta edellytämme huoltajan kirjallista suostumusta (toimitettava sähköpostilla) eikä alaikäinen voi maksaa luotolla. Verkkokauppa voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, asiakkaan on tutustuttava toimitusehtoihin aina ennen tilaamista. Verkkosivuilla esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvista teknisistä syistä jonkin verran todellisuudesta.

Yritysten ja yhteisöjen (muut kuin kuluttaja-asiakkaat) välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia sekä alla mainituin poikkeuksin näitä sopimusehtoja. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden osalta tuotteiden omistusoikeus säilyy myyjällä, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.

Osa tuotteista voi olla muita kuin kuluttajansuojalain mukaisia kulutushyödykkeitä. Näitä ovat tuotteet ja tarvikkeet, joita ei käytetä yksityistalouksissa vaan jotka on tarkoitettu yritystoimintaan ja ammattilaiskäyttöön. Kuluttajansuojalain mukaiset kuluttajan oikeudet, kuten esimerkiksi peruuttamisoikeus, eivät koske näitä tuotteita, vaikka asiakas olisikin yksityishenkilö.

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin Ink Nails Finland henkilötietojen käsittelyselosteessa (tietosuojaseloste).

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä tuotteet verkkokaupassa ostoskoriin.  Tilauksen yhteydessä kuluttaja-asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaan on edellä mainittujen tietojen lisäksi ilmoittettava y-tunnus ja yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot.  Asiakas on vastuussa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Mikäli tilauksen tekeminen ei onnistu, asiakaspalvelu auttaa mielellään.

Rekisteröityminen

Asiakkaan pitää rekisteröityä tehdäkseen tilauksen. Rekisteröitymällä saat käyttöösi mahdolliset yritysasiakkaan alennukset. Rekisteröityminen nopeuttaa tilausta ja tilauksen muokkaamista verkkokaupassa sekä helpottaa tilaushistorian tarkistamista. Ilman rekisteröitymistä ei voi tehdä tilausta.

Tuotteet ja hinnat

Hinnat ja tuotekuvaukset on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero.  Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido verkkokauppaa.

Verkkokaupalla on oikeus tarkistaa alennuksia ja muita etuja tilauksista, jos asiakas palauttaa tilaukselta tuotteita. Erityisissä alennuskampanjoissa saatamme rajoittaa alennuskoodin käyttöä yhteen kertaan per asiakas. Tämä tarkoittaa sitä, että koodia voivat käyttää vain rekisteröityneet/kirjautuneet asiakkaat ja vain yhden kerran. Alennuskoodeja ei voi myöskään yhdistää. Tarkemmat tiedot tarjouksista ja alennuksista ovat tuotetietojen yhteydessä tai ilmoitetaan erikseen esimerkiksi alennuskoodin yhteydessä.

Tilausilmoitus ja -vahvistus

Kuluttaja-asiakas saa ensin tilausilmoituksen, joka vahvistaa tilauksen saapuneen yritykselle. Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen tai viimeistään tuotteen toimituksen yhteydessä kuluttaja-asiakas saa tilausvahvistuksen, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä, menettelyistä ja määräajoista.  Mikäli asiakas huomaa tilausvahvistuksessa korjattavaa, pyydetään ottamaan meihin yhteyttä. Yritysasiakkaan tilausvahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista.

Verkkokauppa pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustanne, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta verkkokaupalla on oikeus peruuttaa tilaus ilman velvollisuutta korvata vahinkoa.

Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Toimitusaika

Tilaukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, jos kaikki tuotteet ovat varastossamme. Muussa tapauksessa tilaus toimitetaan, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla.

Toimitusaika Suomessa on yleensä 2 – 14 arkipäivää riippuen tilauksesta ja toimitustavasta. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta tilapäisesti loppuneita tuotteita. Asiakaspalvelumme on teihin yhteydessä välittömästi, mikäli tuotteiden saatavuudessa on ongelmia tai toimitusaika viivästyy.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme lähetykset Postin (www.posti.fi), Matkahuollon (www.matkahuolto.fi ) tai DB Schenkerin (www.dbschenker.com) välityksellä. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa toimituskulut ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Toimituskulut riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta sekä valitusta toimitustavasta. Mahdollinen maksuttoman toimituksen raja ilmoitetaan verkkosivuilla.

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus (koskee muita kuin ammattilaistuotteita)

Peruuttamisilmoitus

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella https://inknailsfinland.fi/wp-content/uploads/2025/02/Peruuttamislomake-ja-ohje-InkNails.docx vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla (info(a)inknailsfinland.fi). Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä myös seuraavana arkipäivänä. Tavaroiden noutamatta jättäminen ei ole kaupan peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoitusta. Yritys- ja yhteisöasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruuttamisoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja jonka sinetti on rikottu tai avattu. Hygieniatuotteita ovat mm. kosmetiikka ja kasvomaskit. Peruuttamisoikeutta ei myöskään ole tavaroilla, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten (esimerkiksi mittatilaustavarat tai kaiverretut/nimikoidut tuotteet).

Etämyyntisäännöksiä ei lainkaan sovelleta ammattilaistuotteisiin eikä näillä tuotteilla siksi ole etämyynnin peruuttamisoikeutta.

Tavaroiden palauttaminen

Tavara on jätettävä kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palauttaminen on kuluttaja-asiakkaalle maksutonta, kun asiakas käyttää antamiamme palautusvaihtoehtoja. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta asiakkaalla on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Pakkauksen voi avata tai purkaa menettämättä peruuttamisoikeutta ja tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkastamiseksi sekä tavaraan tutustumiseksi samaan tapaan kuin myymälässä. Rikottu sinetti kuitenkin poistaa peruuttamisoikeuden. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, asiakkaan on käsiteltävä ja avattava pakkaus varoen, jotta tuotteet voi palauttaa omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas on ottanut tavaran käyttöön, vastaa asiakas tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, verkkokaupalla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, verkkokauppa voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Palautusohje

Asiakas voi käyttää palautuslomaketta tai liittää palautukseen seuraavat tiedot: tilausnumero, nimi, osoite ja puhelinnumero. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti ja varmistuttava, ettei tuote pääse liikkumaan pahvilaatikon sisällä. Palautukseen voi käyttää samaa pahvilaatikkoa ja pehmusteita, joilla tuote toimitettiin. Tilausvahvistuksessa on myös ohjeet palautuksen tekemiseksi. Postin ja Matkahuollon kautta palautettaessa käytä palautustunnusta, joka on 682997. Schenkerin palautusten osalta asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, josta saa maksuttomaan palautukseen tarvittavan palautuskortin sähköpostiin toimitettuna.

Palautusosoite on Näsilinnankatu 33 b, 33200 Tampere.

Jos tuote vahingoittuu paluumatkalla siksi, että asiakas on pakannut sen huolimattomasti, vastaa asiakas tästä aiheutuneesta vahingosta. Lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Toimituksen noutamatta jättäminen ei ole peruuttaminen eikä korvaa peruuttamisilmoituksen tekemistä. Perimme noutamatta jääneistä toimituksista 15€. Emme ota vastaan postiennakkolähetyksiä.

Tuotteet voi palautusajan puitteissa palauttaa myös myymälään sen aukioloaikojen puitteissa.

Maksun palauttaminen

Kauppahinta palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Verkkokaupalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Toimituskustannukset palautetaan muissa kuin osapalautuksissa ja kuitenkin siten, ettei toimitusmaksua palauteta siltä osin kuin se ylittää yrityksen tarjoaman edullisimman toimitusvaihtoehdon kustannuksen.

Jos palautuksen jälkeen tilauksen jäljellejäävä arvo jää ilmaisen toimituksen kriteerien alle, veloitamme toimituskulut jäljellejäävästä tilauksesta hinnastomme ja valitun toimitustavan mukaisesti. Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas käyttänyt.

Takuu

Verkkokauppa ei vastaa aikaisempien myyntiportaiden tai valmistajien mahdollisesti myöntämistä takuista.  

Asiakasarvostelujen vahvistaminen

Kun asiakas on tilannut tai ostanut tuotteitamme, lähetämme asiakkaalle palautekyselyn. Asiakas voi arvostella ostoksensa, joka sitten näkyy verkkokaupassamme arvostelun jättäjän etunimellä ja sukunimen ensimmäisellä alkukirjaimella. Palautteessa näkyy myös palautteen jättöpäivä sekä merkki ”vahvistettu ostaja”. Tämä merkki kertoo, että palautteen antaja on tehnyt tilauksen verkkokaupastamme ja on vahvistettu ostaja. Jokaisen palautteen antajan tiedot (nimi, osoite, sähköpostiosoite) ja tilausnumero tarkastetaan, ja tällä perusteella pystymme tarkistamaan mitä tuotteita asiakas on käyttänyt ja vahvistamaan, että asiakas todella on tilannut tuotteen.

Asiakaspalvelu

Autamme mielellämme kaikissa tuotteisiimme liittyvissä kysymyksissä info(a)inknailsfinland.fi tai puhelinnumero 0407601270 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta).

Virhevastuu ja reklamaatio-ohjaus

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, kuluttaja-asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä sähköpostilla info(a)inknailsfinland.fi tai puhelimitse 0407601270 (asiakkaan liittymäsopimuksen mukainen hinta). Pikainen yhteydenotto auttaa asian selvittämisessä.  Yritys- ja yhteisöasiakkaiden sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden tilausten osalta on reklamoitava virheestä tai viivästyksestä sähköpostitse (info(a)inknailsfinland.fi) 7 (seitsemän) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Yritys- tai yhteisöasiakkaan sekä muiden kuin kulutushyödykkeiden tilausten osalta on myös tarkistettava toimitus sen saapuessa ja merkittävä puutteet mahdolliseen rahtikirjaan. Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen kulutushyödykkeiden osalta tämän ajan jälkeen. Mikäli kuluttaja-asiakas on saanut virheellisen tai väärän kulutushyödykkeen, verkkokauppa vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Verkkokauppa vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista velvoitteista.

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tämä koskee vain muiden kuin ammattilaiskäyttöön tarkoitettujen tuotteiden tilauksia.

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa ei vastaa muusta tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu. Muiden kuin kuluttaja-asiakkaiden ja muiden kuin kulutushyödykkeiden osalta vastuu rajoittuu kuitenkin aina enintään ostettujen tai tilattujen tuotteiden hintaan.

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista.